Selasa, 26 Agustus 2014

ia premier för varje

Referenser är nyckeln till exponentiella och kostnadseffektiv tillväxt.

Leverera en förstklassig produkt ... låt dina kunder vet hur fördelaktigt ditt varumärke är ... och ger exceptionell service.
Gör det och du kommer att uppmuntra kunderna att frivilligt skicka sina familjer, vänner, bekanta och affärsbekanta på ditt sätt.

Det finns inget enklare försäljning än försäljningen görs till en "pre-säljs" utsikter. Denna typ av gynnsamma villkor kan endast uppstå som en följd av den delade entusiasmen från en annan glada köpare. Word-of-mouth reklam genererar högkvalitativa remisser. Som ett verktyg för marknadsföring, det helt enkelt inte kan slå. Word of mouth marknadsföring kan inte köpas för någon summa pengar ... det kan bara förtjänas.

Hänvisningar hända när en vän delar gärna information med en annan. Vad gör remisser så effektiv är att ingen sann vän skulle rekommendera ett företag, tjänst eller produkt som de inte helt hade godkänt av sig själva.

Grunden för att bygga din verksamhet med remisser är en fast produkt eller tjänst - en som inte bara uppfyller utan överträffar dina reklampåståenden. Ett sätt att uppnå kundnöjdhet är att "under löfte" och "över leverera".

Det betyder inte att du ska försvaga ditt reklamtryck. Bara fokusera på att ge mer för dina kunder - mer än du lovar. Det är en annan framgångsformel. Folk är alltid glada att något extra med ett köp som de är redan nöjd.

Skriv kraftfull försäljning kopia som tydligt positionerar produkten som den överväldigande favorit. Gör en enorm löfte ... och leverera ännu mer.

Behandla dina kunder som den viktigaste komponenten i din verksamhet. Kunderna är avgörande för din framgång - även till din existens. Människor vill bli behandlade rättvist, med respekt och artighet. Den gyllene regeln gäller fortfarande - behandla människor på samma sätt som du vill bli behandlad. Kom ihåg, ingen som gillar att vänta längre än en rimlig tid för att kunna fyllas.

När du får för vana att glädja kunder, ser du att människor är bara alltför glada att berätta för andra. Som ordet sprider om din produkt eller tjänst, du är företag drivs till nya höjder.

Din framgång i verksamheten bygger på din förmåga att tillfredsställa kunder, samt att kontinuerligt utveckla din kundbas. I all kommunikation med kunder, måste du uppmuntra dem berätta för andra om alla fördelar din produkt eller tjänst erbjuder.

Låt trogna köpare vet att du alltid söker nya kunder. Påminn läsarna om att du har byggt din verksamhet genom att grundligt tillfredsställa kunderna och med de kunder berätta för andra i tur och ordning.

Fråga köparna om de vet någon som skulle vilja och skulle kunna dra nytta av din katalog. Så fort ett namn ges, avfyra ett informationspaket ... och skicka ett tackkort till kunden som gav dig ledningen. Remisser gör det enkelt att utveckla din verksamhet.

Ge rabattkort för nya kunder. Erbjud en 10% till 15% rabatt på sin första inköp och sedan ställa dessa till dina befintliga kunder för distribution till andra. Ge dem en extra anledning till att räcka dessa rabattkuponger ut.

Erbjudande poäng mot gratis gåvor, fria premier för varje rabattkupong inlöst, eller helt enkelt erkänna dem som en "byggare" i din organisation, komplett med sin bild och certifikat, stolt visas för alla att se.
Det bästa sättet att få kunderna att hänvisa andra är "i ögonblicket" - när de fortfarande är förälskad med din produkt eller din hög personlig service.

Medan kunderna njuta av dessa positiva känslor om ditt företag, det är dags att be om en liten tjänst. Fråga ... "Finns det någon annan du känner, som kanske vill ... utöka sin verksamhet med 37% i år? ... Få det äldre bil ser showroom-ren? ... Förvandla någon ogräsfyllda parti i en grönskande gräsmatta och trädgård?

Fyll i slutet av meningen med den stora fördelen att du precis har levererat den. Plantera frön av remisser och remisser kommer din väg.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar