Selasa, 26 Agustus 2014

Det ska vara läslig

Reklam är en av de viktigaste delen av en övergripande PR-strategi. Med den fortsatta ökningen av konkurrensen på marknaden idag, har reklam blivit oundvikligt. Men har du någonsin frågat dig själv hur många av oss onådda av reklam? När du går på gatan, till höger och vänster sträckt gator visar hotell, hyreshus, villor, restauranger och salonger, varav bor människor som har eller inte har kommit i kontakt med någon form av reklam. nästa block vandrade annan publik alla uppenbarligen utan tanke på reklam. Nästan alla är bekanta med tidningar och tidskrifter, men i vilken utsträckning?

En del tar upp tidningen för att läsa politiska nyheter och åsikter och inget mer. En del läser tidningar att titta på sportsidorna och inget mer. En del tar upp tidningen för att läsa skvaller sektionen och inget mer. Och en del aldrig ens om att läsa en tidning. Och en del är till och med distraherad av personliga frågor som reklamen de såg i tidningen inte gör något intryck på deras sinnen. Därför är det viktigt att som företagare du vet hur man når fram till din målgrupp genom dina reklamtryck.

De viktigaste inslagen i en annons är idéer, ord och arrangemang. Idéer kommer först; de ska vara korrekt uttryck och hela ska vara ordentligt ordnade med typ och illustration. Så till exempel ska du göra en affisch. Tänk på att en bra affisch förmedlar ett tydligt budskap genom god visuell information och ett minimum av text. Det ska vara läslig, läsbar och väl organiserade. Studier visar att du bara har några sekunder att fånga uppmärksamheten hos dina läsare och de flesta av dessa läsare kommer att absorbera endast poängen.

Det övergripande formatet för en bra affisch pupuk merk hantu hormon herbal hayati zpt asli hewan ikan gaharu durian coklat termurah reflekteras av ditt sätt att integrera informationen. Till exempel, skulle du aldrig sätta din första avsnittet till höger och be läsaren att gå vidare till vänster för att vi inte är utbildade för att läsa på det sättet. Utrymme är också viktigt i en affisch. Utan lämpligt utrymme, har läsaren inga visuella pauser för att tänka. Om böcker har ett utrymme på marginalen och kapitel som utrymmen, bör affischer också ha utrymmen. Affischer som trängs med informationen är tröttsamt att läsa och sällan läsa i sin helhet. Så, utelämna all irrelevant text och bilder bland annat gränser mellan relaterade data och text så att läsaren kan förstå dina idéer lätt.

Kom ihåg att med tanke på alla människor är i ständig förändring. Så om du är att påverka dina läsare genom din affisch att köpa dina produkter eller utnyttja dina tjänster som du måste göra så att din affisch ska göra samtalet för dig.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar