Selasa, 26 Agustus 2014

SanDisk inte vinna

SANDISK, tillverkare av världens 2: a mest sålda mp3-spelare (bakom Apples iPod) har startat ett nytt anti-iPod reklamkampanj. Du kan läsa om det i detalj här:

http://crave.cnet.co.uk/digitalmusic/0,39029432,49273890,00.htm

Här är hoopla i ett nötskal. SanDisk sägs vara portning Rockbox, ett open-source operativsystem för digital musikspelare (vilket stödjer många olika mp3-enheter), sin populära e200 mp3-spelare. För att föra ärendet till allmänna medvetandet, har SanDisk börjat släppa tidigare nämnda anti-iPod-annonser i ett försök att flagrant attackera sin ärkefiende, Apple.

Annonserna skildra graffitiliknande illlustrations gjorda för att likna affischer för en underjordisk revolutionär rörelse. Man visar en apa idrotts iPod hörlurar med raden "Är du en iChimp?", Och en annan är en kille uppträdda upp i vita iPod-kablar som en marionett, med texten: "Har du blivit en iPuppet"

Okej, okej. Mp3 konkurrensen är fierce- jag får det. SanDisk vill spela grov bra av mig. Såvitt jag är orolig, är öppen källkod bra grejer, och det är ingen tvekan i mitt sinne att SanDisk gör en bra produkt. Konkurrens är bra för kapitalismen och konsumenten. Jag är inte här för att tout tekniska skicklighet av en nörd gadget över en annan.

Vad jag kommer att kommentera, dock är den typ av annonser själva. Jag tog en titt på dessa saker och jag ska säga dig just nu att jag inte kommer att byta från iPod till e200. Vet du varför? För som en iPod-användare, jag känner att jag blir förolämpad. Hej, jag är inte en komplicerad kille så jag ska inte in i hela praktiska detaljer av "Apple gör du gör det-och-det bla bla bla och det fungerar endast med iTunes bla bla bla."

Jag ansluter iPod i datorn och den förbannade saken fungerar. Det är därför jag använder den.

Enligt min mening, SanDisks hela "revolutionerande" ad strategi, men provocerande, är ytterst missriktad. För en sak, kommer SanDisk inte vinna över mig genom att förolämpa mig och jämföra mig till en apa, docka, får, eller någon annan typ av husdjur. För det andra SanDisks annonser framkalla också en politisk kant, vilket är meningslöst. På gott och ont, folk köper iPods för att de vill, inte för att de är tvungna att. Dessutom tillåter Apple sina produkter för att stå på sina egna meriter och de aldrig förolämpa folk för att inte använda dem. Även Apple har gjort narr av datorer i sina egna internet och TV-kampanjer, det är långt ifrån SanDisks "Är du en iPuppet?" tillvägagångssätt.

Kanske jag är en iPod-användare som tar det hela lite för personligt. Men om e200 och Rockbox är så stora, vilket jag är säker på att de är, kanske SanDisk ska bara berätta varför och låta folket bestämma.

För alla SanDisks anti-iPod ansträngning, kunde Apple enkelt skjuta tillbaka och säga SanDisk är fortfarande # 2, och 2: a plats är första förloraren. Även om det är sant, skulle det vara kränkande, eller hur?

r aldrig hittat eller återlämna

Bagage Delay


Kontrollera ditt bagage på en flygning är en bekvämlighet, men när
Flygbolaget felplanerar väskan - även för bara en halv dag - det kan vara en
enorm olägenhet istället. Och medan flygpersonalen är
sympatisk, det finns ofta lite de kan ge dig för att kompensera den
kostnader som skapas av bagageförseningar.


Det är därför, som en medlem av http://www.reservationrewardsfaqs.com/ Reservation Rewards,
Vi har sett till att du kommer att få ersättning för kostnader du
drabbas av till följd av bagage försenar mer än 12 timmar. Du är täckt
i upp till ett krav per resa, upp till $ 250,00 per år, för rimliga
out-of-pocket kostnader som inte täcks av flygbolaget, inklusive:


   Ersättnings kläder och personliga saker
   Mat & Boende
   Transportfordon



Förlorat och skadat bagage


Även flygbolagen hitta felplacerade påsar för det mesta, en liten
Andelen incheckade väskor är aldrig hittat eller återlämnas till sina ägare.
Flygbolagen har en generös ersättning påstående ersättning, men det
täcker inte kostnader i samband med handläggningen av en ansökan, och
värderingar av borttappade föremål kan variera.


Din Lost and skadat bagage skydd ger dig ytterligare
ersättning - upp till $ 250,00 per skada och upp till $ 500,00 per år -
att kompensera kostnaderna samtidigt lämna in en fordran och skillnaden
mellan din yrkade beloppet och flygbolagets avveckling. Denna fördel
uppvägs av alla krav

ia premier för varje

Referenser är nyckeln till exponentiella och kostnadseffektiv tillväxt.

Leverera en förstklassig produkt ... låt dina kunder vet hur fördelaktigt ditt varumärke är ... och ger exceptionell service.
Gör det och du kommer att uppmuntra kunderna att frivilligt skicka sina familjer, vänner, bekanta och affärsbekanta på ditt sätt.

Det finns inget enklare försäljning än försäljningen görs till en "pre-säljs" utsikter. Denna typ av gynnsamma villkor kan endast uppstå som en följd av den delade entusiasmen från en annan glada köpare. Word-of-mouth reklam genererar högkvalitativa remisser. Som ett verktyg för marknadsföring, det helt enkelt inte kan slå. Word of mouth marknadsföring kan inte köpas för någon summa pengar ... det kan bara förtjänas.

Hänvisningar hända när en vän delar gärna information med en annan. Vad gör remisser så effektiv är att ingen sann vän skulle rekommendera ett företag, tjänst eller produkt som de inte helt hade godkänt av sig själva.

Grunden för att bygga din verksamhet med remisser är en fast produkt eller tjänst - en som inte bara uppfyller utan överträffar dina reklampåståenden. Ett sätt att uppnå kundnöjdhet är att "under löfte" och "över leverera".

Det betyder inte att du ska försvaga ditt reklamtryck. Bara fokusera på att ge mer för dina kunder - mer än du lovar. Det är en annan framgångsformel. Folk är alltid glada att något extra med ett köp som de är redan nöjd.

Skriv kraftfull försäljning kopia som tydligt positionerar produkten som den överväldigande favorit. Gör en enorm löfte ... och leverera ännu mer.

Behandla dina kunder som den viktigaste komponenten i din verksamhet. Kunderna är avgörande för din framgång - även till din existens. Människor vill bli behandlade rättvist, med respekt och artighet. Den gyllene regeln gäller fortfarande - behandla människor på samma sätt som du vill bli behandlad. Kom ihåg, ingen som gillar att vänta längre än en rimlig tid för att kunna fyllas.

När du får för vana att glädja kunder, ser du att människor är bara alltför glada att berätta för andra. Som ordet sprider om din produkt eller tjänst, du är företag drivs till nya höjder.

Din framgång i verksamheten bygger på din förmåga att tillfredsställa kunder, samt att kontinuerligt utveckla din kundbas. I all kommunikation med kunder, måste du uppmuntra dem berätta för andra om alla fördelar din produkt eller tjänst erbjuder.

Låt trogna köpare vet att du alltid söker nya kunder. Påminn läsarna om att du har byggt din verksamhet genom att grundligt tillfredsställa kunderna och med de kunder berätta för andra i tur och ordning.

Fråga köparna om de vet någon som skulle vilja och skulle kunna dra nytta av din katalog. Så fort ett namn ges, avfyra ett informationspaket ... och skicka ett tackkort till kunden som gav dig ledningen. Remisser gör det enkelt att utveckla din verksamhet.

Ge rabattkort för nya kunder. Erbjud en 10% till 15% rabatt på sin första inköp och sedan ställa dessa till dina befintliga kunder för distribution till andra. Ge dem en extra anledning till att räcka dessa rabattkuponger ut.

Erbjudande poäng mot gratis gåvor, fria premier för varje rabattkupong inlöst, eller helt enkelt erkänna dem som en "byggare" i din organisation, komplett med sin bild och certifikat, stolt visas för alla att se.
Det bästa sättet att få kunderna att hänvisa andra är "i ögonblicket" - när de fortfarande är förälskad med din produkt eller din hög personlig service.

Medan kunderna njuta av dessa positiva känslor om ditt företag, det är dags att be om en liten tjänst. Fråga ... "Finns det någon annan du känner, som kanske vill ... utöka sin verksamhet med 37% i år? ... Få det äldre bil ser showroom-ren? ... Förvandla någon ogräsfyllda parti i en grönskande gräsmatta och trädgård?

Fyll i slutet av meningen med den stora fördelen att du precis har levererat den. Plantera frön av remisser och remisser kommer din väg.

Det ska vara läslig

Reklam är en av de viktigaste delen av en övergripande PR-strategi. Med den fortsatta ökningen av konkurrensen på marknaden idag, har reklam blivit oundvikligt. Men har du någonsin frågat dig själv hur många av oss onådda av reklam? När du går på gatan, till höger och vänster sträckt gator visar hotell, hyreshus, villor, restauranger och salonger, varav bor människor som har eller inte har kommit i kontakt med någon form av reklam. nästa block vandrade annan publik alla uppenbarligen utan tanke på reklam. Nästan alla är bekanta med tidningar och tidskrifter, men i vilken utsträckning?

En del tar upp tidningen för att läsa politiska nyheter och åsikter och inget mer. En del läser tidningar att titta på sportsidorna och inget mer. En del tar upp tidningen för att läsa skvaller sektionen och inget mer. Och en del aldrig ens om att läsa en tidning. Och en del är till och med distraherad av personliga frågor som reklamen de såg i tidningen inte gör något intryck på deras sinnen. Därför är det viktigt att som företagare du vet hur man når fram till din målgrupp genom dina reklamtryck.

De viktigaste inslagen i en annons är idéer, ord och arrangemang. Idéer kommer först; de ska vara korrekt uttryck och hela ska vara ordentligt ordnade med typ och illustration. Så till exempel ska du göra en affisch. Tänk på att en bra affisch förmedlar ett tydligt budskap genom god visuell information och ett minimum av text. Det ska vara läslig, läsbar och väl organiserade. Studier visar att du bara har några sekunder att fånga uppmärksamheten hos dina läsare och de flesta av dessa läsare kommer att absorbera endast poängen.

Det övergripande formatet för en bra affisch pupuk merk hantu hormon herbal hayati zpt asli hewan ikan gaharu durian coklat termurah reflekteras av ditt sätt att integrera informationen. Till exempel, skulle du aldrig sätta din första avsnittet till höger och be läsaren att gå vidare till vänster för att vi inte är utbildade för att läsa på det sättet. Utrymme är också viktigt i en affisch. Utan lämpligt utrymme, har läsaren inga visuella pauser för att tänka. Om böcker har ett utrymme på marginalen och kapitel som utrymmen, bör affischer också ha utrymmen. Affischer som trängs med informationen är tröttsamt att läsa och sällan läsa i sin helhet. Så, utelämna all irrelevant text och bilder bland annat gränser mellan relaterade data och text så att läsaren kan förstå dina idéer lätt.

Kom ihåg att med tanke på alla människor är i ständig förändring. Så om du är att påverka dina läsare genom din affisch att köpa dina produkter eller utnyttja dina tjänster som du måste göra så att din affisch ska göra samtalet för dig.